5 marek biżuterii, które musisz znać!

Maserati, Infiniti, Lotus, Maybach, Bugatti – te marki niewiele mówią kobietom, a za to są rozpoznawalne przez wszystkich mężczyzn. Ich odpowiednikiem w świecie kobiet są luksusowe marki biżuterii. Jeśli chcesz zaimponować swojej kobiecie, zapamiętaj przynajmniej 2-3 z nich. (Tylko nie obiecuj, że coś jej z tej biżuterii kupisz! Inaczej nigdy nie zaznasz świętego spokoju).

1. Tiffany & Co

Kobieta widząc słynne pudełeczko tej marki gotowa jest zemdleć z wrażenia. Najsłynniejsza marka biżuterii z diamentów na rynku jest już od 1837 roku. W czasie secesji i dominacji stylu Art. Deco, była – obok Cartiera – najbardziej znana marką i zachwyt zarówno wyszukanymi jak i prostymi projektami Toffany & Co pozostał do dziś. Biżuterię Tiffany nosiła Greta Garbo, Elizabeth Taylor czy Jackie Kennedy.

tiffany

2. Piaget

Ta szwajcarska marka zaczęła od zegarków. To prawdopodobnie jedyna marka biżuterii, która ewentualnie coś mówi mężczyznom (bo w ofercie mają też zegarki z brylantami). Stworzona w 1874 roku do dziś jest jedną z najważniejszych luksusowych marek biżuterii a jej eleganckie projekty zachwycają kolejne pokolenia kobiet. To również ponadczasowa inwestycja. Biżuteria tej marki pojawia się dość często na czerwonych dywanach całego świata.

piaget

piaget2

3. Mikimoto

Ta firma ku odmianie słynie z pereł. Japońska firma została stworzona pod koniec XIX wieku, a obecnie posiada sklepy we wszystkich najważniejszych lokacjach świata – od Paryża po Bombaj. To pierwszy dom mody biżuteryjnej z Japonii, który zdobył międzynarodową sławę. Marka znana jest z prostych, eleganckich projektów.

mikimoto

miimoto2

mikimoto3

4. Graff

Ten londyński dom mody biżuteryjnej pracuje głównie z diamentami. I to tymi rzadszymi. Nazwisko pochodzi od głównego projektanta – Laurence Graffa, który urodził się w 1938 roku w żydowskiej rodzinie w Stepney i pracę rozpoczął już jako 15 latek (to się nazywa pasja). W wieku zaledwie 22 lat stworzył markę Graf Diamonds.

graff2

graff

5. Harry Winston

Dom mody Harry Winston Diamond Corporation rozpoczął działalność w 1932 roku. Początkowo zajmował się jedynie projektowaniem biżuterii z brylantów, ale obecnie marka wykorzystuje również inne kamienie szlachetne. Projekty Harry Winston to małe arcydzieła. Są niezwykle dopracowane i przestrzenne – to niemalże małe rzeźby, które nosi się na szyi bądź przegubie. Biżuterię tej marki nosi Królowa Elżbieta II, szach Persji i inne znane osobistości. Bardzo często Winston projektuje biżuterię unikatową, przeznaczoną dla konkretnych nabywców.

Harry Winston

Diament

Diament

Diament to bardzo rzadki minerał z gromady pierwiastków rodzimych. Jego nazwa pochodzi od słów "niepokonany, niezniszczalny” i ma nawiązywać do wyjątkowej twardości tego minerału Jest najtwardszą znaną substancją z występujących w przyrodzie. W jubilerstwie stosowany do wyrobu biżuterii – odpowiednio oszlifowane diamenty noszą nazwę brylantów. Cechy kamieni jubilerskich ma zaledwie 10–20% wszystkich wydobywanych diamentów. Diament, jako jeden z najbardziej cenionych kamieni szlachetnych, był od wieków pożądany, a co za tym idzie próbowano stosować materiały zarówno naturalne, jak i syntetyczne do jego naśladowania. Wartość diamentu zależy ściśle od jego czystości, koniunktury na rynku i wielu innych czynników.